Lina

När man inte kan träna än.. (snorar och hostar fortfarande) då kan man ju passa på att göra annat. Så idag har jag bakat! Och som alltid så tänker jag mig hur bra dehär kommer bli. Idag stod de cupcakes på schemat! Ni vet såna fär färgglad fina muffins grejjer.
Hem från jobbet och satte igång.. När smeten va klar frågade jag mamma.

jag: - Ska de se ut såhär?
Mamma: - Nä smeten brukar vara rinnigare..
Jag: (som fortfarande tror jag är grym på bakning) Ähhh de blir nog bra dehär, smeten är god iaf..!

Kluttade ut smeten och i med en dumle och hallon. Skjuss in i ugnen.
Dom skulle vara inne i 14 min.. va inne i ca 30 min. När dom kom ut har liksom formarna pyst ut så de va mer än stor muffin än flera snygga höga. Mina är ca 1 cm höga.
Börjar göra gegget som ska vara på.. Kluttar ut.. alltså omg vad jag skattade, mamma med! Dom är ju bredare än höjden.. och så med nått litet vitt sprittsat klutt på. Så dom är absolut inte snygga! men goda va dom iaf. De blev 44 st så en del tas till salongen imorgon en del till karlstad och en del är i frysen.. så vem vet ni kanske får smaka =)

Drar till karlstad imorgon, hoppas ni får en fin helg girls =) Pöss

Vad önskas?
Postat av: Anonym

haha! det är ju bara för underbart <3 hoppas ni får det bäst i karlstad!

2011-02-12 @ 11:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0