Fia: Tips om dokumentär!

Jag har sett världens hemskaste men ändå finaste dokumentär, den heter Dear Zachary och handlar om en man som heter Andrew som blir mördad av hans tjej när han försöker göra slut med henne. Andrews bästa vän när han var liten heter Kurt och är filmmakare och bestämmer sig för att göra en film om Andrew och reser land och rike för att prata med människor som kände Andrew.

Tjejen som mördare åker in i fängelse men blir fri mot borgen. Strax därpå avslöjar hon att hon är gravid, i 4:e månaden, men Andrew. Andrews föräldrar kämpar för att få träffa och vara med det sista som finns kvar av sin son, men för att kunna göra det måste de fjäska och umgås med sin sons mördare. Filmen som Kurt håller på och gör blir istället en film till Zachary (som den barnet döps till) för att han ska lära känna sin döde pappa. Under resans gång händer mer och mer saker...


http://www.youtube.com/watch?v=OtyY0CXdiNo

Kolla på denna trailer, tyvärr är den inte textad men hoppas det funkar ändå ;) (vet inte hur man lägger upp Youtube-klipp så håll till godo med en länk ;) )

Jag lovar denna är sjukt sevärd! Jag brukar aldrig gråta för filmer, men när jag såg denna rann tårarna konstant och den har verkligen satt spår. Hemsk för vad människor är kapabla till att göra, men fin för att se hur mycket männsikor det finns runt omkring som gör allt för att hjälpa till. Åhh vill typ se den igen nu :)

Ha en fin fredag flickor och trevlig lunch <3

Vad önskas?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0