Stella - klantiga jag

Idag skulle jag rida på Bent. Jag gick ner till paddocken o innan jag skulle hoppa upp tänkte jag att han skulle få äta lite gräs. Men han kunde tydligen inte äta så bra med bett i munnen så allt fastnade och jag stoppade in handen för att dra ut gräset. Okoncentrerad som jag va hamnade mitt högra pekfinger mellan hans tänder, jag tog ut fingret o såg att nageln va borta o de började blöda ordentligt! Höll på att spy för att de såg så äckligt ut o svimmfärdig blev jag också!
Sen blev de vårdcentralen som skickade vidare mig till sankt göran (fråga mig inte varför, de kunde ha gjort samma sak på vårdcentralen som de gjorde på akuten!) Fick bedövning o de tvättade rent fingret ordentligt, lite av nageln e kvar, men den kommer att ramla av och en ny nagel kommer va ute om kanske 1-2 månader... fingertoppen är mosad o antagligen bruten, sår på sidan av fingret så jag kommer få en del ärr sa läkarna. Fick stelkrampsspruta o ska äta penecilin i 10 dgar. Nu är det omlagt o de ska vara kvar i några dagar, sen ska jag byta. Ska helst inte vara med hästar på 2 veckor (minst 10 dagar) så ska träffa min chef imorgon o se hur vi löser allt. De va tydligen stor infektionsrisk. Ont som fan gör de iaf!!!!!
puss o kram

Vad önskas?
Postat av: Sofie

Nej men fy! Stackars steiiar! Lite liknande som hände med Johanna ju när hon fastnade i grimskaftet då hon skulle bada ferrari. AJ! :(

Vad ska du göra i två veckor då kära vän?

Krya på dig eller vad man säger! :) <3

2010-09-09 @ 08:32:51
Postat av: Lina

men gud!!! ryser i hela kroppen! sjukskriven i två veckor nu eller? krya på dig ;)

2010-09-09 @ 08:55:00
Postat av: Sara

<3

2010-09-09 @ 09:55:57
Postat av: Fia

stackare! kändes inte så där jätteskönt :(



<3

2010-09-10 @ 14:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0