Lina. Recept tips.

Eftersom jag vet att hel bunten av oss gillar fisk. Måste jag dela med mig av ett tips jag fick av cicci.

Allt är lite som man vill. Ta de på en höft ;)

Sej file och/eller lax, jag hade även i lite räkor.
Finkrossade tomater. Finns ju nu för tiden med smak, vilket är mycket godare, tycker ja.
Gul lök och purjolök.
Lite matlagningsgrädde och cream fresh.
Tog även i en vitlökskryfta.
Salt och peppar.

Fräs lök och purjolök i kastrullen ni vill ha soppan i. (Haka löken och purjolöken först förståss)
När de börjat mjukna, häll i tomaterna och matlagningsgrädden och cream freshen.
Den ska vara orange/rosa/röd.
Låt koka upp. I med salt och mycket peppar :)
I med vitlöken om så behagar och i med fisken.
Låt koka en liten stund och sist i med räkorna. Hade iofs i lite morötter också.

Sjukt god och lätt soppa/gryta. Jag åt de som en soppa med en bröd skiva.

 

Vad önskas?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0