Lina söndag den 9/5.

Dags för Rally!

Brorsan är rätt nybörjare på rally så han åker vanligtsvis med madde. Madde är då kartläsare. Men eftersom hon va typ ansvarig för tävlingen denna dag så skulle jag vara kartläsare. Vilket betyder att jag säger åt vilket håll vägen går så brorsan kan koncetrera sig på att åka så fort som möjligt!

En Rally tävling fungerar precis som en häst tävling.

Man packar i ordning väldigt tidigt på morgonen. Sen lastar man bilen och åker. Besiktigar bilen och anmäler sig. Ställer upp bilen och putsar lite på den. Väntar på att få åka rund varvet då alla 97 bilar åker på rad genom banan. Sen ställer man upp bilen och väntar på sin start. Vi hade start 28 av 97.

Man åker sitt åk genom skogen så fort som möjligt. Sen gör man samma visa tre gånger. Så vi va klara vid 5 tiden på dan. Umgicks med 300 karlar under dagen. Men de va faktiskt fruktansvärt roligt!! Nu är ju brorsan och madde på mig att jag ska skaff licens och gå rally kurs. Vi får väl se hur de blir med den saken =)



Vad önskas?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0