Lina om mineral smink.

Har nu använt mineral smink i ca en vecka. Riktigt bra. Dock tror ja inte min hud påverkas jätte jätte mycket av det. Den är fortfarande lika torr, men känns lite renare.
Har man problem med finnar och likanden är de till och med rekomenderat att sova med sminket för de är läkande för huden. Jag har dock inte testat eftersom jag måste ha min funktkräm!

I paketat jag köpte finns det en conceler som jag lägger med en liten heltäckande borste.

(Allt mineralsmink är i pulver form och desto tätare borsthår på borsten desto mer täcker det)

Sen använder jag foudation, två olika färger som jag blandar i ett av locken.

Cirklar sedan borsten på huden tills de täckt tillräckligt. Kan tycka man blir lite blank av sminket, men de ser mer levande ut bara. Finns även ett puder för att dämpa de blanka om man vill.
Sen fick jag även med ett solpuder som jag bara älskar!

Skuggar lite rouge med det och kör i hela ansiktet!

Är riktigt nöjd med mitt nya smink, helt klart värt pengarna.
Kommer nog aldrig gå tillbaka till flytande foundation igen.
Ska fixa bilder på täckningsförmågan imorgon!


Vad önskas?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0