Johanna: Ännu en snorig tisdag...


Japp! Snoken vill inte ge med sig, så nu är jag helt fnasig runtomkring p.g.a. allt snytande. Tänkte testa lyckan med en ansiktsmask (jordgubb/vanilj - känns som man vill äta den?). Vi kan väl hålla tummarna för att det går vägen?! Känner inte riktigt för att ömsa skinn ;p Btw så ligger prinsen hemma sjuk nu istället.. Men inte med streptisar, utan med influensan (=mitt penicillin utgör inget som helst skydd, pretty oskönt då smittorisken är hög). Jag hoppashoppashoppas att jag klarar mig undan detta så man är back on track till helgen igen.

Annars så har jag kuggat min första examination idag. Skulle redogöra praktiskt för ett medicinteknisk moment och lyckades tydligen (enligt examinatorerna, förstod/såg inte detta själv) pyttsa in lite luft i patienten = patienten fick luftemboli och dog. Känns ju sådär.. Haha! Men men, patienten Ella, som hon hette, var liksom stendöd redan från början så jag kan noga sova gott inatt också. Det finns en viss fördel i att träna på dockor :D

Imorgon gör jag min sista dag på praktiken (tar igen sjukfrånvaro, skulle egentligen ha slutat i fredags) och detta med blandade känslor. Det ska bli himla skönt att slippa gå upp för fem på mornarna, men samtidigt tillkommer inlämningsuppgifter och tentor med skolan. Längtar så mkt tills jag är klar nu.. Fatta att det bara är 8 mån utbidning kvar? Crazy.

Avslutningsvis så längtar jag till torsdag då man får se några av era söta nyllen igen :D Puss på er! P.S: Idii har uppdaterat sin blogg ♥ D.S.


Vad önskas?
Postat av: Fia

Shit, innan jag hade hunnit fortsätta läsa så trodde jag att patienten dött?! Puuh tur att det var en docka ;)

2010-03-10 @ 09:52:48
Postat av: Johanna

HAHAHAHAHA!

2010-03-10 @ 22:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0