Johanna: Söndag, helt enkelt


Har jobbat hela em/kvällen idag.. Hade ingen som helst lust när jag vaknade imorse, men sen blev det liksom bra ändå. Det var lugnt på avdelningen. Vi tittade på fotboll och snackade skit mestadels av tiden och sånt känns faktiskt bra och viktigt (!) fastän det kanske låter konstigt.. som om vi inte gör någonting. Men jag tror och märker att det inger lugn och trygghet för patienterna, att vi kan umgås som medmänniskor och att fokus inte alltid behöver ligga på det sjuka. Dessutom ger det där enkla umgänget utrymme för ett gott relationsskapande! Och relationen som sådan är ju ett utav de viktigaste verktygen vi som vårdgivare har inom den psykiatriska vården, eftersom det är genom en god relation som vi kan verka terapeutiskt och preventivt, för att det inte ska bli ”stökigt” eller ”rörigt” för någon. Så sådana här dagar tycker jag verkligen om mitt jobb! Sådana här dagar känner jag liksom tilltro till det jag/vi gör.


I övrigt har jag haft en bra vecka och helg. Fick ju åtminstone nosa lite på det här med sommarlov innan det var dags att börja jobba :p Har hunnit med att:  dricka vin med Ida, fika med Emma, vara barnvakt, rida (♥ duktiga ponnyn), tvätta, förvisso gå en hot- och våldutbildning (= jobb), vara på lillkusinens utspring & mottagning (i hela 30 min), mysdrickspartaja med Stella, Fia, Sara m.fl., mysa med prinsen, äta middag med familjen, luncha med Sofie och spana in hennes kontor :D, o.s.v. Se där! Fullspäckat med roliga och bra saker (P.S. gäller ej att tvätta, men det är bra och roligt efteråt när alla kläder är rena ;p D.S.)!


Jag hoppas att nästa vecka också bjuder på massa roligheter. Jobbar två dagar på avdelningen och är ledig resten! Inleder med ledig en dag som är menad att bjuda på ett frisörbesök hos Lina och lunch med Sara :D Dessutom firar jag och prinsen 4 år imorgon (!!!) så kvällen kan nog bli något extra.. ;D Nu ska jag sluta att skriva romaner på bloggen och göra någonting annat. Är sjukt sugen på Proviva Hallon/Granatäpple, men har bara Svartvinbär hemma.. Lyxproblem? Kanske.. Godnatt mina hjärtegull! Sussa gott! ♥


Vad önskas?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0