IDA: NÄE, föönt jaaaai än köörv, så hoppe ja i älva!

Asså fy fan vad jobbigt det här är. Ni vet när man är riktigt riktigt riiktigt hungrig och man bara längtar efter att få sätta tändern i något ritkigt smarrigt, men det här vanliga tramset, typ pasta och couscous cuttar inte riktig the deal. Då blir resultatet, i mitt fall 99% av gångerna, att jag ger mig i kast med att leka le chef créative. 

DAGENS RÄTT:

Bränd omelett med för mkt mjölk i. (Även innehållande orange paprika, gullök, tomat, chilipulvet och för mkt salt och peppar)
Tomat, gurka, paprika och bönor på sidan av (helt okej och fräscht men the whole dish blev så sötslabbig, tänk pankaka möter koldolme. det blir missmatch å det gravaste!)
och för att lösa problemet med en avbrytande smak toppade jag skiten med PESTO.

Doppa aldrig ner en bränd omelett med för mkt mjölk i i pesto.

Och nu är jag mätt. KUL att man slösade bort dagens middag och en av de allra största möjligheterna att få bli ritkgit tillfredställd på under hela dagen. Nu får jag vänta tills imorrn innan jag får äta igen. Fan skulle gjort vegetarisk quornfärssås, sån där på påse man bara blandar ut med vatten, sprängfylld med halvfabrikat och andra läskiga ämnen som tar kål på en.

Fan, det här gör mig riktigt arg. Och varför äter man upp skiten, fast man tycker det är jätteäckligt? Och varför, jag menar vaaarför fortsätter jag doppa varenda omelettbit i Peston?? Ja ni, känner mig som ett besvärligt fanskap.

Nu blire träff med Boel ikväll. Äntligen ledig nu efetr 40 h arbete på 4 dagar med sammanlagt 3 h resväg vareiga dag. Ser fram emot att mysa framför Da Vincikoden och äta grillchips. Ska minsann kompensera mina smalökar!

Imorgon blirdet heldag med BÄSTIIS och sedan kalas hos Mandi, Lördag bjuder på städning och middag och svir på stan med Bose och Michael, Söndag ska jag träffa min ALEXSOULIEPLUTT och måndag blire intensiv packning för på TISDAG pyswer jag till Spanieeen i 3 ½ vecka:)

Kommer aldrig ihåg vad badorten vi ska till heter, men det är vid costa bravakusten iaf och bara 5 mil från barcelona så ni kan ju gissa var vi kommer festa och shoppa när det beger sig :) Supermys!




och måste ju bara berätta om mina roliga föräldrar också, haha... Hel hösten hade mamma ett pågående projekt som hette "Infantiliseringsprojektet". Det här gick ut på att jag och Boel skulle bli vuxna och självständiga individer. Så i julas gav mamma och pappa varann varsin liten ihopfällbar cykel. (Jaaa fråååga mig inteee, men har aldrig sett nån av dom så lyckliga förr då de plockade fram dem ur förrådet under julklappsutdelningen eftersom de inte bemödat sig med att slå in dem då de köptes samtidigt) Mamma var väldigt noga med att poängtera att cyklarna var prio nummer ett numer. Hade inte blivit förvånad om jag kommit hem och mitt rum hade förvandlats till ett lyxigt cykelförråd emd cykelställ i guld och sadelmuffar av minkpäls.

Mamma "Jaa det är klart ni får följa med till Spenien, men cyklarna ska med så ni får inte ha med mkt packning. och passar der inte går det väldigt smidigt att FLYGA NER, det skulle ni ju kunna göra!"

Så lät det innan jag åkte till Tanzania. I mars när jag förlängde min resa lät det såhär.

Mamma: "Men Ida. Du ska inte hålla på att stanna där nere nu, du måste komma hem till din födelsedag väl?

Jag: "Ne mamma jag kommer fira den här på Zanzibar!"

(Måste inflika att det inte tillhör vanligheten att jag inte vill ha exakt allas uppmärksamhet på min b-day och att jag är en riktig fascist som vill hålla på traditioner och brukar ha en lång lång önskelista. Så beskedet om att jag inte ville vara hemma och bli bortskämd den 1a maj, som i vanliga fall är så hög prioritet när det kommer till Idi, måste gjort henne temporärt sinnesförvirrad!)

Mamma (med lite panik i rösten) : Men...jaha.. Jaaa men du måste ju iallafall komma hem så du kan åka med till Spanien. Ida det MÅSTE du. det gör du väl?!!!???????????!!!!!!!!!!!!

Så om ni någinsin känner er bortbytta av päronen, undanskuffade för en mixer eller kanske en dammsugare; åk till Afrika så får ni tillbaka kärleken!

IDA VS CYKEL
1-0
YEEAH!




ses imoorn gullisar,
<3<3<3<3<3<3<3<3<3  


Vad önskas?
Postat av: Sara

haha! hur fan cyklarman på en sådan?!?! hahah

2010-06-03 @ 22:48:24
Postat av: johanna

alltså det där med maten! jag gör preciiiiis samma sak - helt sjukt! blir fan alltid äckligt, lyckas varenda gång! och att man ändå fortsätter?

2010-06-04 @ 00:03:28
Postat av: Lina

hahaha cyklarna! Klockrent!! :D

2010-06-05 @ 10:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0