JOHANNA: Igår och idag

Okej.. Igår var min allra första dag på ambulansen, och till min ära/chock/glädje/nervositet började praktiken med en riktig rivstart. Vår första körning var ett prio 1-larm (blåljus), följt av ett till, och så fyra prio 2:or på det. Infarkter, benbrott, tilltagande förvirring, intox, skyhög feber och bråttom bråttom hela tiden. Vi var ute med bilen från 9:30 - 21:30, med en paus på stationen på 15 min vid halv tre. Hann trycka en foccacia i baksätet vid två-tiden och det var det! Ingen mer mat. 

När jag vid 22-tiden satt på pendeltåget hem var jag så trött (och då hade jag ändå hunnit nicka till i bilen x antal ggr... mellan akuten och nästa hämtpunkt, inte när patienterna vad med :p) och matt och hungrig att jag inte visste vad jag skulle göra av mig själv. Ni vet sådär så att man nästan vill gråta? Samtidigt så var jag så upprymd och förundrad och liksom stolt över att ha fått vara en del av räddningsarbetet. Kände mig viktig i mina ambulanskläder (det är ju ingen annan som vet att man är en vilsen student som helst av allt vill blunda och be till gud att allting snälla snälla ska ordna sig ;)). Längtar sjukligt mkt till nästa pass på fredag... och då kör jag på 24 timmar i sträck! Så.. passa er om ni ska ut å stöka då, tjejer! Vill inte behöva plocka upp er i vimlet (vinglet...) :P

Idag sov jag välbehövligen till kl. 11, steg upp, åt frukost och tittade i två timmar på Nord och Syd (en tv-serie om amerikanska inbördeskriget... dö inte). Därefter knatade jag och prinsen till gymet för att peppa varandra till max. Skönt. Efter dusch och lite fix mötte jag upp älskade bästa Ida för middag, mys och avskeds-kram-quality-time. Känns helst knäppt att du ska åka ifrån mig i tre månader!!! Kommer sakna ihjäl mig efter dig :( Hade hur som helst himla trevligt, som alltid med Ideloo i sällskapet, och efter en pizza, äppelpaj och en stor latte behöver man väl inte heller oroa sig för att ha blivit alltför svarvad efter dagens träningspass.... Puh! :O Nu ska jag krypa i säng och drömma om något fint (natten till idag drömde jag att prinsen gav mig en jättefin häst som hette Cappucino! Hästen hade en stulit från en ridskola i Huddinge... tänka sig. Märkligt det där med drömmar :D)

Godnatt mina hjärtegull. Sov gott <3


Vad önskas?
Postat av: IDA

hjärtebarn, kommer sakna dej med, så jag går i tusen bitar! MEN 2 sms i veckan och vi kommer vara like together all di time :) Tack för en underbar kväll, allt e så enkelt med dig. Bästa bästisen som finns, kastar kärlek!! ;)<3

2010-01-07 @ 00:25:25
Postat av: Sara

Vad kul det låter med ambulansen! COOLT! men tråkit för dom som skulle plockas upp dock :/ tipps till dig, tag med mackor nästa gång som du har i fickorna, då kan du äta när som ;) PUSS

2010-01-07 @ 12:40:55
Postat av: suffe

Ah shit fan va häftigt att du åker ambulans ju! Vad duktig du måste vara vännen :)



ps. vi har en häst på stallet som heter cappucino ;)



<3

2010-01-07 @ 17:56:13
Postat av: Lina

Du är verkligen bäst jojo! käkpa på imorgon, tänker på dig!

2010-01-07 @ 22:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0