IDA: 2010, The year when im gonna become a person that knows better!

Tänk vad ballt, vi lever på 10-talet :D Sist någon gjorde det var det 1910, och det känns så länge sen! Kan bli såhär ibland att jag sitter å tänker på tid, ni vet vrider och vänder på ämnet i olika perspektiv och blir lika fascinerad varenda gång. Ibland tycks den gå så långsamt och ibland såfort. Undra hur folk firade in 10-talet förra gången... tror ni de ens tänkte på oss i framtiden? Och ifall de gjorde det lär de ju bara sagt "aa nästa gång det blir ett 10-tal är det ett nytt millenium, men det är sååå låång tid dit". Hundra år är ju hundra år men plötsligt har tiden förflutit ändå. Tiden kommer alltid ikapp och springer ifrån, snacka om miss independent :) Hade de fyrverkerier, rökte de ur munstycken? och ännu coolare. Min farfar levde, han var 3 år. Undra vad hans familj gjorde? De bodde i Bollsta som ligger på västkusten så det blev ingen vild fest i stan iallafall. Hur festade man förra 10-talet? Haha okej nu ska jag sluta va mongo, men såhär går tankebanorna idag iaf, första dagen på det nya året. Kommer vi få barn det här deceniummet? I såfall kanske deras barnbarn föds 2089, precis 100 år efter vissa av oss.. Och då har plötsligt ännu ett århundrade gåt.. fascienerande indeeed! :D Ska lätt börja skriva dagbok så släkt i framtiden kan kika tillbaka på hur we did it VK Style ;)


Tack för igår förresten alla fina, blev tillslut superroligt och mysigt :) Nu gör vi 2010 till ett bra år, och vad vore inte en bättre start än att åka till Tanzania i 3 månader :) Kollade nyss på Blood diamond, ÄLSKAR den filmen den är så STARK! Blev extremt inspirerad till att åka til Africa och volontärarbeta. Visserligen kan man inte jämföra Tanzania och Sierra Leone under inbördeskriget, men känslan att man gör ngt och bidrar med bäckar små känns väldigt bra =) Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

Nu ska jag fortsätta ha en magnifik bakisdag! Dagens mål är att hålla hjärnan så ockuperad som möjligt så jag kan sortera ut pojken från mitt huvud i största möjliga utsträckning! Därför lutar det åt film film och återigen film tills jag däckar!

Imorrn blir det drinks på Friday's, MYS, kom mellan 20.00 och 21.00 så blir det askals!

Och ladies, tänkte på det igår. Jag älskar verkligen er, finns inga som känner mig så väl och vår vänskap är så himlans unik och fin. Vi har verkligen gått igenom tonårens svåra år hand i hans, och nu är vi vuxna tillsammans :) Pratade med Sara om det igår, och jag tvivlar inte på att vi kommer vara såhär nära vänner tills vi sitter som gamla russin och stickar! Och vill inte ha det på några andra sätt. Finns inga som får mig att må såbra!
Så jag kommer sakna er helvetesmkt när jag är ute på min strapats i underbara Africa..

Ska citera Charlotte i SATC:

"Don't laugh at me now, but maybe we could be eachothers soulmates and then we could let men be just this great nice guys to have fun with" =) Me like!

pppzzz<3<3<3<3<3

 

Vad önskas?
Postat av: e s s

Fiin fin blogg :)

hälsningar e s s

2010-01-01 @ 22:25:38
URL: http://flumisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0