Johanna: Varför ska det vara så jäkla knepigt att komma på en bra rubrik?


Sitter rätt slutkörd i huvudet, efter en hektisk vecka på praktiken med tidiga mornar, följt träning, matlagning och tvätt. Fy vad livet är glammigt ibland :p Tänkte iaf skriva ett kort inlägg innan jag stupar i säng...

Jag hade halvtidbedömningen tillsammans med handledarna på kliniken igår och sånt är ju alltid lite pirrigt. Blev dock bortskämd med kalasfina omdömen, som verkligen inte var väntade, så sedan dess har jag gått omkring med någon slags känslokompott som innefattar förvirring, glädje, stolthet, magont, chock och en jäkla massa prestationsångest. Plötsligt så hade man visst en helylle bild att leva upp till som inte känns helt överensstämmande med verkligheten.. :/ Detta resulterar i att jag mest känner mig ofokuserad och fumlig. Jag hoppas innerligt att detta inte märks! I övrigt så rullar allting på på praktiken. Veckan har bjudit på en hel del spännande, "mystiska" och akuta fall och jag känner verkligen att jag lär mig ngt nytt hela tiden, vilket förstås är kul!

Hade igårkväll ett trevligt avbrott i vardagen, med middag på Koh Phangan. Kristina ville bjuda mig och prinsen, för att fira min födelsedag (vilket hon, rar som hon är, absolut insisterade på att få göra och med present dessutom..!) och prinsens fina betyg på uppsatsen! Åt tzaispett i thaisås till varmrätt och banana pancakes till dessert - galet gott! Längtade verkligen tillbaka till Thailand när vi satt där i den mysiga lokalen som btw är fantastiskt inredd. Vore toppen om vi kunde gå dit tillsammans vi tjejer någon gång??

Morgondagen bjuder på sovmorgon följt av ett kvällspass på kliniken.. Sen är det helg för min del!!! :D Eller ja, fredagen är avsedd för studier egentligen, men jag och Mandi har ju lite andra planer som ni vet... Pirrigt! Sedan ser jag hemskt mycket fram emot en helkväll med en flaska vin, eller kanske två, och hoppas att vi kan styra något sådant! :) Har en massa updates om vår kära och saknade körledare på de vida savannerna, som jag känner att jag borde dela med mig av (Ida, du har ingen rätt att misstycka ;)), men som inte lämpar sig för bloggen! ;p

Nu ska jag hämta upp tvätten.
Puss och kram mina hjärtegull! <3

Vad önskas?
Postat av: Sara

Kul att praktiken går braa!! Nu blev jag jättesugen på att få höra mer om idaa ;)

2010-02-10 @ 21:45:52
Postat av: Lina

jaa vad roligt at de går bra på praktiken!! klart du skulle få fina omdömmen, vad hade du väntat dig ? :O Och nu är man väldigt väldigt nyfiken på idas spektakel. Tanakarna snurrar! haha

2010-02-10 @ 22:04:23
Postat av: Sofie

Ja verkligen, hoppas det fortsätter så! :)



Ah men gud, nu längtar jag ÄNNU mer till lördag för att få höra allt, spännande!



Ja självklar johanna, det där thaistället du skriver om måste du absolut ta med oss till, och det snarast! ;)



<3

2010-02-11 @ 17:51:32
Postat av: IDA

hahah all Johannas info e er info :) alskarer!!!

2010-02-13 @ 08:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0