IDA

Mmmm.... Regn, choklad och musiq soulchild!<3

Det är så skumt hur seg man blir såfort man stannar upp och andas efter en fullspäckad vecka. Bara att sätta sig in allt nytt, lära sig in i verksamheten och springa på olika utbildningar i allt från Intensiuv beteende träning/Tillämpad beteende analys till datorprogram, tar på krafterna indeed. Sedan ska man utöver det jobba tillsammans med barnen. Fats det är riktigt riktigt riiiktigt roligt!! Mamma var så chockad i veckan när hon insåg att jag faktiskt inte jobbade på ett vanligt dagis och jag förklarade verksamheten

"Men Ida, ditt jobb är ju ADIKVAT" hehe. Shit nu känd ejag att jag älskar henne massa :)

För att inte tala om min pappa. Vet inte om ni har läst min fbstatus, men han kom glatt inhoppandes till mig idag och stoltserade med hur han lyckats reklammera 4.36 kronor som han kämpat för att få tillbaka sedan i april. Jag menar, dt är inte ett dugg onstigt att jag skiter i småpengar, inte spar några lönespecifikationer eller kvitton, IM FUCKIN SCARRED 4 LIFE =P Haha men naturligtvis måste jag ju bara digga min awesoma farsa bara för att han går all in och bara är ett prima orginal, just being papi <3

Nu blev det massa smör här.

Men på sistone har jag fakstit börjat skämmas lite över hur mkt man tar sina föräldrar för givna. Ska nog laga middag till dem imorrn kanske, det kan bli trevligt! Mitt wake-up-call var när jag satt och pratade med min arbetskamrat Johanna på Millesgården då vi hade personalfest i torsdags. Hon sa:

"MEN IDA, skäms du inte att du inte ens ger de 1000 kronor varje månad för principskäl?! Du kommer ju ha jättebra inkomst nu också, jag flyttad eut till vår garagelägenhet när jag var sexton oxh fick klara mig själv"

Hmm.. Hade sådär mkt och komma med. Så därflr jag kompletterar med kärlek. Och middag ;P

Så får vi se om en viss mr hör av sig och vill ses lite senare idag det var densamme som fick min uppmärksamhet igårkväll. Men har absolut ingen aning om vad jag vill. Att sitta här med musik och ännu mer choklad låter näöstan för bra för att vara sant!

ppeeeaaace ouuut<3

Och vill ta av mig hatten för Bejjan som vid 2 tiden messar mig på lite halvslirig svenska och föreslå Labbet, haha! hade jag inte varit jättetrött, på rätt kasst jumör och redan sovit hade jag kommit PRONTO!


Vad önskas?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0