JOHANNA: Glad och nöjd


Har just kommit hem från praktiken. Påbörjade min andra vecka igår och jag stormtrivs! Känner verkligen att jag utvecklas och lär mig för varje dag som går och gläjds åt att jag ska vara där i sex veckor (trots att väckarklockan ringer 05:30 vissa dagar!). Det är så himla kul och spännande allting! Tänk vad jobbigt när man väl är färdigutbildad och MÅSTE VÄLJA inom vilken typ av sjukvård man vill jobba i! Jag vill ju göra allt?!!

På torsdag har vi vårt första reflektionsseminarium i skolan. Jag har funderat ut lite grejer jag vill ta upp men känner inte för att engagera mig sådär jättemycket.. Att sitta ned med massa uppgifter känns inte så lockande i jämförelse med det verkliga patientarbetet. Eller i jämförelse med Svenska Hollywoodfruar avsnitt nr 2... Jag har ju hittat diverse sätt att kringå problematiken med skogs-tv, så att jag också ska kunna vara med i snacket om Anna Anka, vem som vann Americas Next Top Model cycle 12 (men säg inte! jag har har inte kommit till finalen än!) och huruvida Alex och Izzie passar ihop eller inte. Lösningen heter SurfTheChannel och TV3 Play - tack ni som ligger bakom dessa webbsajter och därmed räddar mig från att sitta som ett frågetecken på kafferasterna. Verkligen tack. ;p

Sist men inte minst; vad händer i helgen? Blev himla avis när jag läste om er fantastiska fredag och lördag. Känns trist att jag missade det, så.. vad kommer härnäst? Jag vet att Ida och Sara ska på klassåterträff på lördag, men hur ser exempelvis fredagen ut? Hoppas på att vi kan dra ihop någonting. :)

Puss och kram på er! /J.

Vad önskas?
Postat av: IDA

haha jag boel och meron ska på habeshklubb på fredag, du är såklart varmt välkommen att shaka loss till etiopiska riddims all night ;)

2009-09-23 @ 13:21:07
Postat av: suffe

guuud va roligt att du stormtrivs! jag önskar att jag kunde komma fram till något EXAKT vad jag vill göra o satsa på! :)

Helgen, jag är absolut på att göra något på fredag! Och även lördag iofs, det är det säkert fler som är, så vi får dra ihop något! ååh jag vill ha helg:D

2009-09-23 @ 18:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0