FIA: En dag som bara kan bli bättre...

Min dag började verkligen inte bra idag. För det första, det regnade. Jag och pappa ska åka till jobbet och eftersom det regnade så ville jag att han skulle skjutsa mig ända fram så klart (har börjat gå från honom den senaste tiden, ganska skönt faktiskt med 10 min att gå o fundera på med lurar i öronen). Men i vilket fall, det ville jag inte idag. Problemet då var att vi var sena.. Ungefär så här löd vår konversation:

Pappa: Är du säker på att du inte ska gå ändå då?
Jag: Nej, det regnar. Och är kallt.
P: Fast så mycket regnar det ju inte och du har ju paraply.
J: Ja, fast jag blir blöt om fötterna. (irriterad)

Tyst ett tag.

P: Det skulle vara jättebra om du gick för vi är lite sena och vi får kunder som kommer kl. 8.
Jag = tyst och tjurig
P: Förresten, det är bra om du går lite...

VAAA?! Min egen pappa!

J: Men släpp mig här då så går jag!!! (lack)

Irriterad som jag var så drog jag upp paraplyet i ljusets hastighet och gick med snabba, arga steg bortåt (allt för att pappa skulle få dåligt samvete, jag vet jag är hemsk) 

I vilket fall så regnade det faktiskt inte så jättemycket, det var inte så kallt och jag blev inte så kall om fötterna. Går i min egna lilla värld på trottoaren, lyssnandes på min musik när det helt plötsligt...

 

Skjut mig, snälla någon! Faaaaaan i helvete! Detta händer inte!! En bussjävel kör snabbt förbi mig och första hjulet stänkte ned hela mitt högra ben. När jag sen i raseri kastar mig runt för att skrika efter bussen kommer andra hjulet och svätter ned hela framsidan av benen. Jag var dygnsur från tårna upp till låren. FAA AAAN!! Min första tanke var: kan man stämma dom jävlarna?!

Som sagt, denna dag började bra. Inte. Ljuspunkten är att det kan fan inte bli sämre. Inte just nu, inte just idag.


Vad önskas?
Postat av: Lina

Du kan kräva kemtvätt på dedär, man får inte göra så! lider med dig, hoppas du torkat!

2009-09-02 @ 12:19:27
Postat av: Sara

Nej stackare!! Du får ta en kopp kaffe till att värma dig med! men det låter faktiskt som en rolig film... ? :) Hoppas att inga kläder förstördes iaf!

2009-09-02 @ 12:49:26
Postat av: IDA

hahahahahahahahahahahahahahahaha

förstår att det måste vart jobbigt, men fan vad du dödar mig jag skrattar ihjäl mig! but it's with löööv <3<3 Du gjorde min dag, alltid ngt? :P

2009-09-02 @ 16:21:33
Postat av: Johanna

men ååh.. puss!!!!

2009-09-02 @ 21:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0