JOHANNA: Utslag, för lite sömn och rabarbermuffins

Jag vill inte vara sämre än någon annan, så... vilken himla trevlig filmkväll vi hade igår (tack!)! Två riktigt bra filmer, men som vi kanske borde ha sett i omvänd ordning? Om jag har förstått det hela rätt så var jag inte den enda som var nojjig efter hemfärden... Min rädsla resulterade i sömsvårigheter, nattlampa, stängd dörr och stängt fönster, och det ena leder givetvis till det andra. Imorse vaknar jag med prickiga utslag på insidan av handlederna, troligtvis för att det har varit för varmt i rummet och att jag har legat med armarna under kudden, ni vet? Sjukt otrevligt iaf!

Detta var dock bara nästan lika otrevligt som att bli ofrivilligt väckt kl 09:00 (jag som skulle sova ut...!) av mina små busfrön till syskonbarn, som förvisso är världens sötaste men så går inte mina tankegångar efter 6h halvtaskig sömn. I 45 minuter låg jag och vred mig i sängen innan jag pallrade mig upp för lek, frukost och sagor... och så har dagen rullat på, med undantag för en tur till Ikea, fikapaus med rabarbermuffins och smultronplock i trädgården.

Nu sitter jag och gäspar lite i min ensamhet och funderar på hur jag ska fördriva tiden fram till middagen (är det inte rätt sjukt hur dagen styrs av måltider egentligen? Det är liksom alltid "före - " eller "efter- " frukost, lunch, middag.). Ses vi någonting ikväll förresten, tjejer? Jag och Fia pratade om att styra lite bak-häng at her place.
Vilka är på?  

Är grymt sugen på en till myskväll med snicksnack in på småtimmarna, men det är bara att glömma för min del iaf. Börjar jobba klockan 07:00 imorgonbitti... :( :( .. Så det är nu ni ska tycka litelite synd om mig? Ungefär lika synd som om Ida med motorsågsmassakern eller Fia med klänningskapet (i negativ bemärkelse, är det någon tröst så kan jag säga been there, done that! Även med x antal par jeans som jag försökt trolla om till jeansshorts... totalt misslyckat!)! För lägger man ihop ett plus ett så har väl ändå jag det värst = utslag, för lite sömn OCH jobb imorgon? Iofs har jag ju fått rabarbermuffins idag, så det blir väl lite plus... och så ska vi få hemmagjord hallonglass efter middagen och det är ju rätt bra det med.. och så har jag ju ändå världens finaste prins och de bästa av vänner, så det hade ju kunnat vara värre?
Man kunde ju t.ex. ha fått en helt vanlig, halvtorr muffins istället! ;)



<3

Vad önskas?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0