Sara: kulkulkul!

Hejsan ladies!

I helgen har jag varit förkyld lite upp och ner, så i lördags sa jag på jobbet att jag inte kunde jobba på söndagen men att jag kunde stanna kvar och stänga eftersom jag fått en alvedon!

Vi hade öppet till åtta ist för sex i helgen, men kl sju så börjar larmet gå förfullt uppe i butiken!! Jag ropar till Farideh så att hon måste komma ner till entreplan så att jag kan springa ner och ringa larmcentralen. Jag säger till dom att vi ska ha öppet till åtta så att vi vill ha tid enda till kl nio (som dom redan vet eftersom vi redan köpt tid). OK säger dom och larmet tystnar. Jag kommer upp igen och direkt går larmet, och så håller det på enda till kl åtta när vi ska stänga. (Vi försöker även att kvittera larmet men det fungrerar inte). Så jag ringer larmcentralen återigen (typ 10e gången) och ber dom skicka hit någon så att vi kan gå hem! (detta kommer att kosta butiken 2000 kr, men det tänker inte vi betala eftersom vi har gtjort allt vi kunnat från vårt håll alltså ej vårt fel!).

Jag och Farideh stägner butiken och går ner och väntar och väntar och väntar. Kl. halv nio ringer jag larmcentralen igen och frågar om någon är på G? Och ja det skulle det vara. Så vi väntar till kvarti och så ringer jag igen! Då säger dom att han har varit förbi och gått!!! Jag bah: men här har ingen varit så skicka hit han igen, vi skulle ha gått härifrån för 45min sen! Tillslut kommer han och fixar skiten, typ 5 i nio. Jag och Farideh kutar till bussen, men NEJ! Hennes buss går 20 över och min går 27 över!! Jag var väl hemma ca kvart i tio. En jättekul kväll när två av två som ska stänga är sjuka! Men vi gjorde det bästa av situationen och öppnade Aladin-asken och gottade i oss mandariner :))

Kan ju säga att företaget förlorade betydligt mer än vad det tjäna, hade inte en kund på hela sista timmen pga att larmet tjöt heela tiden, men jag tjänade en extra timma iaf ;) haha!

Idag jobbade jag igen, men gick hem tidigare för att jag inte känner mig bra! Imorn kommer HANNA HEM!! Då ska vi köpa julklappar och myyysa, innan det ska jag fixa naglarna hos nicoleee :)) Hoppas jag blir frisk till Julafton, då ska jag jobba 10-14 sen kommer småkusinerna hit och så ska vi äta gott och kolla på Kalle, sen på kvällen ska jag och simon till lägenheten i jakan och ha mysigt bara vi två! :D

Vad önskas?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0