Lina: Mitt liv som frisör.

Just under dagen igår insåg jag mycket att människor är väldigt konstiga och uttrycker sig olika. Men de kanske är de som är chramen med människor?

Vilket fall så fick jag en kund genom telefon bokning, hon påpekade att hon hade tjockt hår, Måste också påpeka att dehär händer då såklart i moggis huset*. Hon kommer in har långt TJOCKT och då menar jag de, tre dubbla Idas liksom, haha, en bit nedanför axlarna.
Så säger hon:

- Ja gud nu när semester och så är slut så vill jag klippa topparna, bara färscha till de som är!
- Okej, säger jag, du vill alttså fräscha till de, vill du klippa upp de nånting?
- Ja men de är säkert uppklippt så fräcsha till de som är....

Jag klipper detta tjocka hår som tar en halvtimma att torka och när jag är klar fäller hon komentaren.

Alltså jag vill inte ha de i "olika nivåer" utan helt avklippt, jag vantrivs såhär!
 
Jaha, då va de bara att sätta igång och klippa dom där max två cm jag klippt ut för att topprna inte ska bli mycket tjockare än allt annat. Men va fan är problemet med att säga klipp de rakt av? Kanske jag som är kräsen va vet jag!?


*
K:fem fashion house, Vällingby city

Vad önskas?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0